A Magyar Telekom “hello holnap! Sajtódíj” elnevezéssel a magyar sajtó munkatársai részére egy díjat hozott létre, amelynek célja a fenntarthatósági témákra nyitott és azokat rendszeresen feldolgozó újságírók, riporterek motiválása. Az újságírók a fenntartható fogyasztás, esélyegyenlőség, szegénység, környezetvédelem, önkéntesség és klímaváltozás témáiban küldhetnek pályaműveket. A nyertes pályázatot egy 10 tagú zsűri – a Magyar Telekom képviselői, Fenntarthatósági Média Klub újságíró képviselői – választja ki, amelynek készítője 1 millió Ft összegű díjat vehet át a Magyar Telekomtól. Az első díjátadásra a 4. Fenntarthatósági Napon, szeptember 24-én kerül sor.

A “hello holnap!” Sajtódíj pályázatra 2010. szeptember 1. – 2011. augusztus 1. között a nyomtatott és az online sajtóban, valamint blogfelületen megjelent cikkel vagy televízióban, rádióban elhangzott adással lehet jelentkezni. 

A díj létrehozását elsősorban az indokolta, hogy sokak fejében élnek kérdések a fenntarthatósággal kapcsolatban, hogy milyen lesz a jövő, milyen lépésekre van szükség a fenntartható fejlődés érdekében. Ezek a kérdések foglalkoztatják az embereket, így az újságírókat is, akik fontos szerepet játszanak abban, hogy a társadalom minél szélesebb rétegéhez eljussanak ezek a gondolatok. Sok múlik a médián, az újságírók felelősségvállalásán, hiszen kérdéseket fogalmazhatnak meg és hasznos információkat adhatnak az olvasóknak a fenntartható fejlődés érdekében.

A Telekom a díjat a szintén általa életre hívott Fenntarthatósági Média Klubbal közösen hozta létre.
A Klub 2011-es megalakulásakor a tagok – Magyar Telekom, RTL Klub, TV2, Sanoma, Class FM, CEMP csoport (Index), Origo, Metropol, Axel Springer, Est Média – vállalták, hogy konkrét, gyakorlati példákon keresztül a fenntarthatóságról egyszerű, érthető formában minél szélesebb körben beszámolnak, valamint létrehoznak egy civil szervezeteknek szóló pályázati rendszert, és lefektették egy díj alapjait, amelyet a sajtó számára hoznak létre.

A pályázati kiírás és további információ a díjjal kapcsolatban a www.helloholnap.hu weboldalon olvasható.

Magyar Telekom civil szervezetek részére kiírt pályázatának nyertesei

A Magyar Telekom “hello holnap!” adományozási kuratóriuma pénteken kihirdette annak a pályázatnak az eredményét, amelyet áprilisban írt ki civil szervezetek részére szemléletformáló programok megvalósításának támogatására, a “fenntartható tudatformálás” témakörében. A Magyar Telekom összesen 10 millió forintot adományoz a nyertes pályázók programjainak támogatására.

A pályázat sikerét jelzi a beérkezett értékes pályázatok nagy száma. A “hello holnap!” adományozási kuratórium és a Fenntarthatósági Média Klub tagjaiból álló zsűri alapos megfontolás után a beérkezett 55 pályázat elbírálása alapján a következő civil szervezetek programjainak támogatása mellett döntött:
Zöld Pók Alapítvány,
Kortárs Építészeti Központ Alapítvány (KÉK),
Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete (DUE)

A Zöld Pók Alapítvány olyan közösségi kezdeményezéseket kíván megismertetni a nyilvánossággal, amelyekben egy-egy lakóközösség maga keresett megoldásokat a fenntarthatóság, a szegénység és az együttélés nehézségeinek feloldására. A projekt keretében filmek készülnek három sikeres közösségi kezdeményezésről, amelyek a fenntarthatóságot és a szolidaritást egyszerre helyezik előtérbe (Zselic és Ormánság régiók, Tornanádaska és Rozsály kistelepülések, óbudai “faluház” panel lakótömb). A program partnereinek – köztük az Origónak és a Videának, valamint a helyi médiának – köszönhetően a filmek több százezer háztartásba jutnak el.

A Kortárs Építészeti Központ Alapítvány (KÉK) civil önszerveződés keretében kívánja meghonosítani Budapesten a közösségi kerteket, amelyeknek külföldön évtizedes hagyományai vannak. Az első közösségi kert várhatóan a Nyugati pályaudvar szomszédságában nyílhat meg 2011-ben, és ezzel Közép-Európa legnagyobb közösségi kertje jöhet létre, amely a főváros egyik különleges színfoltja lesz. A program célja 3-5 kert megtervezése és létrehozása. A budapesti közösségi kertek segítik a főváros fejlődését, és illeszkednek az önkormányzatok, a vállalatok és állami szervezetek társadalmi felelősségvállalási programjaihoz.

A DUE programjának célja a fenntartható fejlődés megfogalmazása és értelmezése a legfogékonyabb korosztály, a fiatalok részére, a DUE Médiahálózat kommunikációs csatornái segítségével. A program eredményeként a fenntarthatóság gondolata a fiatalok életformájává válik, és természetes lesz számukra, hogy felelősek a tetteikért. A ifjú véleményformálók – a diák újságírók, rádiósok – intenzív gyakorlati képzésekben vesznek részt, amelyet hivatásos szakemberek vezetnek. A fiatalok fenntartható tudatformálásának eszközei a DUE médiumai: a DUE Tallózó magazin, a DUE Rádió, valamint a DUE online portál és közösségi média.

forrás: telekom.hu
About The Author
-